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Salute Del Cuore

Heart health

Al Cuore Della Salute

  • Tra tutte le cose da amare sulle mandorle, questo dovrebbe davvero stimolare il tuo cuore: solo una manciata (~ 30 grammi) di mandorle al giorno fornisce diversi nutrienti chiave che possono aiutare a sostenere un cuore sano. E questa è una buona notizia per tutti, visto che le malattie cardiovascolari rappresentano la principale causa di morte tra uomini e donne in Europa.
  • Le mandorle forniscono diversi nutrienti chiave, tra cui l'acido oleico1 (un "buon" grasso monoinsaturo), l'acido grasso linoleico essenziale2, e gli steroli / stanoli vegetali3 che aiutano a mantenere sani i livelli di colesterolo nel sangue. 
  • Le mandorle sono una fonte naturale di tiamina, che contribuisce alla corretta funzione del cuore4.
  • Le mandorle sono naturalmente esenti da sodio. Ridurre il consumo di sodio contribuisce al mantenimento della pressione sanguigna normale.
  • Quasi due decenni di ricerca supportano il ruolo delle mandorle nell'aiutare a mantenere un cuore sano e livelli di colesterolo sani. Puoi leggere tutto sugli studi qui.
 

1) Replacing saturated fats in the diet with unsaturated fats contributes to the maintenance of normal blood cholesterol levels. Oleic acid is an unsaturated fat.  Given that almonds are high in unsaturated fat, almonds qualify for the aforementioned claim.  Oleic acid claim: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2012:136:0001:0040:en:PD.

2) The beneficial effects of linoleic acid (LA) on blood cholesterol levels are attained with a daily intake of 10 g of LA. A handful of almonds (approximately 30 g) contains 3.6 g of LA. Almonds provide 12 g of LA per 100 g. Given that almonds provide more than 1.5 g of LA per 100 g and per 100 kcal, almonds qualify for the claim related to linoleic acid and the maintenance of normal blood cholesterol levels. Linoleic acid claim: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2012:136:0001:0040:en:PD.

3) The beneficial effects of plant sterols/stanols on blood cholesterol levels are obtained with a daily intake of at least 0.8 g of plant sterols/stanols.  A handful of almonds (approximately 30 g) contains 40 mg of beta-sitosterol. Almonds provide 132 mg of beta-sitosterol per 100 g. The conditions of use for the claim are not specified in the EU Register on nutrition and health claims.  Almonds are assumed to qualify for the claim related to plant sterols/stanols and the maintenance of normal blood cholesterol levels, given that 132 mg per 100 g serving exceeds 15% of 800 mg per 100 g serving (i.e., 120 mg). Plant sterols/stanols claim: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2012:136:0001:0040:en:PD..
 
4) Commission Regulation EU) No 432/2012 of 16 May 2012 establishing a list of permitted health claims made on foods, other than those referring to the reduction of disease risk and to children’s development and health.  Available at:  http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2012:136:0001...